Paradox Wiki
Advertisement

50 Cent (n. 6 iulie 1975) este un rapper american, pe numele său adevărat Curtis James Jackson III, născut în Queens (New York). A ajuns cunoscut în întreaga lume prin albumul său de debut, Get Rich Or Die Tryin', care, împreună cu cel de-al doilea album al său, The Massacre, s-a vândut în peste 21 de milioane de exemplare, câştigând numeroase distincţii. Născut în Jamaica de Sud, Queens(un cartier din New York), 50 cent a început să facă trafic de droguri la vârsta de 12 ani, în epidemia de droguri din '80.crack epidemic. După ce a renunţat la lumea drogurilor pentru a urma o carieră în hip-hop, a fost împuşcat de 9 ori, în anul 2000.După ce a lansat albumul "Guess Who's back?" în anul 2002, 50 cent a fost descoperit de către Eminem şi a semnat cu Interscope Records. Cu ajutorul lui Eminem şi Dr. Dre- care a produs primul său mare succes comercial-a devenit unul dintre cei mai bine vânduţi rapperi din lume. În anul 2003, a fondat casa sa de dicuri G-unit Records, unde au semnat artişti de succes ca Young Buck, Lloyd Banks, şi Tony Yayo. 50 cent s-a angajat în dispute cu rapperi ca Ja Rule, The Game şi Fat Joe. De asemenea, a intrat şi în cinematografie , apărând în semi-autobiograficul Get Rich or die tryin' în 2005, Home of The Brave în 2006, şi urmând ca în 2008 în Righteous Kill.

50centap3007 468x527.jpg

50 cent, Curtis Jackson III, a crescut în South Jamaica, Queens - New York City. A fost crescut de mama sa-Sabrina, care l-a născut la vărsta de 15 ani, în absenţa tatălui.Sabrina, o traficantă de droguri, l-a crescut pe Jackson până a împlinit vârsta de 8 ani, când a fost omorata.A început să folosească porecla 50 cent, ca o metaforă pentru "schimb- schimbare"( mărunţiş in limba curentă). Numele a fost luat de la Kelvin Martin, un jefuitor al anilor '80, cunoscut sub numele de "50 cent".Jackson a ales această poreclă "pentru că spune vorbeşte de la sine. Sunt acelaşi tip de persoană cum era 50 cent.Mă descurc prin orice mijloc necesar."50 cent a început să cânte rap în subsolul unui prieten, unde a folosit platanele pentru a înregistra instrumentalele. În 1996, un prieten de-al său i-a facut cunoştinţă cu Jam Master Jay de la Run-Dmc, care de abia îşi organiza labelul său Jam Master Jay Records. Jay l-a învăţat cum să numere măsurile, să scrie refrenele, structura căntecelor, şi cum să producă un album. Prima apariţie oficială a lui 50 cent a fost într-o melodie pe nume "React" a formaţiei Onyx, melodie care a fost inclusă pe albumul lor "Shut 'em down" din 1998.I-a dat credit lui Master Jay pentru influenţa care a avut-o asupra abilităţii sale de-a compune piese de succes. Jay a produs primul album al lui 50 cent, care nu a fost niciodată lansat.

50-cent-picture-3.jpg

thumb|300px|left

Advertisement